Astăzi, sărbătorim ziua noastră de naștere! 12 mai este o zi marcantă în povestea celei mai mari fabrici de cosmetice din Moldova – „Viorica-Cosmetic”. De 33 de ani, VIORICA înseamnă frumusețe naturală. Rețetele exclusive pe bază de ingrediente vegetale, dezvoltate de compania „Viorica Cosmetic”, precum și investițiile recente într-un sistem de cultivare a materiei prime organice au propulsat brandul „Viorica” către un nou nivel. Descoperă povestea noastră prin cele 33 de fotografii unice.


1. Fabrica de parfumuri și cosmetice „Viorica-Cosmetic” a fost lansată datorită generosului plai moldav, care oferă oamenilor harnici posibilitatea să cultive și să prelucreze plante pure de înaltă calitate.

2. Mircea-Mihail Hâncu este persoana care a convins Consiliul de Miniștri al URSS să ia decizia istorică de a construi fabrica de parfumuri și cosmetice „Viorica-Cosmetic” în municipiul Chișinău.

3. Viorica – un nume popular feminin moldovenesc, precum și numele florii de primăvară lat Viola Odorata.

4. În construirea conceptului „Viorica-Cosmetic” drept exemplu a servit renumitul brand „Christian Dior”. Iată de ce noua fabrică moldovenească și fabrica „Christian Dior” seamănă ca două picături de apă.

5. Deschiderea fabricii de parfumuri și cosmetice „Viorica-Cosmetic” a însemnat crearea a peste 500 de locuri noi de muncă în Moldova.

6. „Viorica-Cosmetic” este prima și cea mai mare fabrică de cosmetice din Moldova.

7. Fabrica companiei „Viorica-Cosmetic” este amplasată în sectorul pitoresc Buiucani, lângă parcul „La Izvor”.

8. După doar un an de la lansare, „Viorica-Cosmetic” a devenit unul dintre principalii furnizori de cosmetice, parfumuri, produse pentru uz casnic și de igienă din întreaga URSS.

9. Cel mai renumit produs de la înființarea fabricii Viorica este șamponul „Viorel”.

10. Povestea companiei „Viorica-Cosmetic” este relatată în cartea „Calea vieții mele”, scrisă de Mircea-Mihail Hâncu.

11. În anul 2012, compania „Viorica-Cosmetic” a fost privatizată de holdingul Daac Hermes Group. Accesul la noi oportunități de dezvoltare a fost posibil datorită investiției de peste 8 milioane de euro.

12. Un pas semnificativ în dezvoltarea companiei a fost lansarea propriei eco-plantații Viopark în anul 2016. Aici, conform principiilor agriculturii ecologice, se cultivă zeci de specii de plante, care sunt apoi utilizate ca materie primă pentru producția de produse cosmetice marca Viorica și Cosmeplant.

13. Produsele companiei „Viorica-Cosmetic” sunt exportate în peste 10 țări.

14. Complexul antioxidant ViephenolTM obținut din semințe de struguri cultivați pe teritoriul Republicii Moldova și preparatul biologic BioR din biomasa de spirulină sunt invenții a laboratorului „Viorica-Cosmetic” și a savanților emeriți.

15. Compania „Viorica-Cosmetic” are propriul laborator de control al calității acreditat în care sunt testate produsele finite și toată materia primă.

16. Anual, compania „Viorica-Cosmetic” participă la concursuri naționale și internaționale, la care se remarcă prin nominalizări și distincții valoroase.

17. Compania „Viorica-Cosmetic” a renunțat benevol la peste 1900 de componente dăunătoare în producerea de cosmetice.

18. Produsele „Viorica-Cosmetic” nu sunt testate pe animale.

19. Muzeul Frumuseții „Viorica-Cosmetic” punctează o nouă destinație turistică pe harta Chișinăului și este singurul muzeu beauty din țara noastră.

20. Compania „Viorica-Cosmetic” folosește echipamente spaniole și germane de producere și ambalare a produselor cosmetice și de parfumerie.

21. „Viorica-Cosmetic” cooperează activ cu laboratoarele de cercetare germane, elvețiene și spaniole.

22. Compania „Viorica-Cosmetic” are propria echipă științifică de biologi, fitochimiști și dermatologi.

23. „Viorica-Cosmetic” este membru al Fundației pentru Dezvoltare Ecologică ECODAVA.

24. Până la pandemie, Viorica Cosmetic producea patru tone de dezinfectant pe an, iar în perioada pandemiei – patru tone de dezinfectant pe zi.

25. Compania „Viorica-Cosmetic” a contribuit cu peste 10 000 de produse de igienă personală de primă necesitate, care au fost donate cetățenilor ucraineni în centrele de cazare din Republica Moldova.

26. Produsele companiei „Viorica-Cosmetic” sunt aprobate și recomandate de Asociația Dermatologilor și Asociația Medicilor Obstetricieni Ginecologi din Republica Moldova.

27. Compania „Viorica-Cosmetic” deține următoarele branduri: Viorica, Cosmeplant, Perfume Lab și Sanwise.

28. În prezent, compania „Viorica-Cosmetic” are o rețea de 32 de magazine în Republica Moldova și 4 magazine în România.

29. Compania „Viorica-Cosmetic” gestionează toate etapele de creare a produselor. Procesul începe cu echipa de dermatologi, fitochimiști și tehnologi, care desfășoară cercetări și elaborează produse și se încheie cu testarea produselor finite în propriul laborator de control al calității.

30. „Viorica-Cosmetic” este o companie responsabilă social și eco-friendly. Aceasta colectează recipientele produselor de îngrijire personală, în condițiile în care tipul de plastic folosit pentru această categorie de mărfuri este unul dintre cele mai toxice pentru sol și apele subterane.

31. În mediul online este difuzată emisiunea educativă „Ask Viorica”. Medicul dermatolog oferă sfaturi de îngrijire eficientă cu rezultate de lungă durată.

32. În prezent, compania „Viorica-Cosmetic” are un sortiment de peste 400 de produse cosmetice pentru toate categoriile de vârstă.

33. Ultima gamă de produse lansată este Viorica Vie – un sistem de îngrijire conceput pentru a păstra tinerețea pielii și a părului. Este bazat pe complexul antioxidant unic ViephenolTM, obținut din strugurii moldovenești și cele mai bune ingrediente vegetale pure.