Imaginează-ți un raft de magazin cu… cremă de mâini, să zicem. Toate cam la același preț, dar pe eticheta unora scrie „bio-componente” sau „cu extracte naturale”, iar pe altele — nu. Ce vei alege?
Un exemplu destul de relevant, nu-i așa? Strategiile binegândite de marketing au transformat termenii „bio” și „natural” într-un brand independent. Fiind utilizate în ambalaje și publicitate, adaugă +100 la cerere și cam tot atât la reputația producătorului. Subiectul este mai complicat decât pare și noi avem o proprie opinie aferntă.
Abordarea contează
Plantain — plantă medicamentoasă, care ajută la vindecarea rănilor. Natural? Desigur. Dar întotdeauna este utilă folosirea acesteia? Dacă este o frunză smulsă pe marginea unei autostrăzi aglomerate, atunci dauna provocată de plumbul acumulat în el va fi, poate, mai tangibilă decât beneficiile vindecării. Rezultă, că nu tot ce este natural este și folositor.
Respectiv, aici apar mai multe întrebări către producători. Pe ambalaj scrie „cu extract natural de gălbenele”, dar de unde a fost obținut acest extract? Unde și cum au fost procesate florile? În ce condiții au fost crescute? Fără a cunoaște răspunsul, nu putem fi siguri că produsul cosmetic va avea un efect cu adevărat pozitiv.
Iată de ce companiile serioase își schimbă fundamental abordarea față de procesul de producere: acestea nu cumpără componente presupuse naturale, ci le cultivă de sine stătător. Ceea ce coferă încredere că în rezultat se va obține cosmetică nu doar naturală, ci cu adevărat ecologică. Exact ce caută un client exigent.
Câteva exemple în acest sens:
Materii prime pentru produsele cosmetice Weleda sunt cultivate prin metoda biodinamică în grădini speciale din Argentina, Elveția, Noua Zeelandă și alte țări. Toate grădinile sunt situate în regiuni cu o ecologie bună, care nu folosesc îngrășăminte chimice și insecticide, și cultivă plantele fără utilaje agricole complicate.
Yves Rocher are 55 de hectare de câmpuri îndepărtate de zonele industriale unde sunt cultivate plante pentru extracte. Compania acordă atenție deosebită nu doar ingredientelor, dar se preocupă de starea solului și asigură controlul calității apei pentru irigare.
Un pic de publicitate cinstită
Știi care este partea bună din această poveste? Că în lista producătorilor ecologici există și întreprinderi din Moldova. Din anul 2012 Viorica Cosmetic realizează proiectul austriacului Z. Holzer, pentru a asigura producția cu materii prime organice.
VIO-Park — este un teritoriu sălbatic din țara noastră în care cresc și interacționează diferite culturi: copaci, arbuști, ierburi. Aici pădurile coexistă cu câmpuri, grădini și iazuri. Și toate acestea — sub supravegherea și cu ajutorul specialiștilor Viorica Cosmetic, dar fără intervenții drastice. Sigur, mai sunt lucruri de realizat și de îmbunătățit, dar deja acum tehnologii companiei lucrează cu extracte pur organice din levănțică, gălbenele, mușețel toate culese în VIO-Park.
Credem că să creezi un viitor ecologic, sănătos, și util acasă este cea mai bună investiție!
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.