Istorie

1950

Lider al industriei uleiurilor esențiale

Istoria brandului Viorica începe cu dezvoltarea industriei uleiurilor esențiale în Republica Moldova încă în anii ’50 ai secolului XX. Relieful și calitatea solului împreună cu clima blândă a regiunii au constituit condițiile perfecte pentru cultivarea plantelor aromatice de înaltă calitate pentru producerea de uleiuri esențiale, cum ar fi trandafirul, lavanda, salvia, menta, feniculul, irisul, și altele.
1980

Mihai Hîncu

Până la începutul anilor ‘80, industria s-a dezvoltat prin crearea de mici gospodării unde se cultivau și prelucrau plante valoroase din punct de vedere al compoziției fitochimice. Datorită eforturilor și dedicării depline a lui Mihai Hîncu, care și-a dedicat 43 de ani din viață acestei industrii, toate etapele de producție a uleiurilor esențiale au fost curând perfectionate și implementate: cultivarea plantelor aromatice, prelucrarea materiei prime, producția de uleiuri și, în cele din urmă, producția și vânzarea de produse cosmetice finite și parfumuri.

În 1980, la insistența și cererea lui Mihai Hîncu, Consiliul de Miniștri al URSS a luat decizia istorică de a construi fabrica de parfumuri și cosmetice Viorica în municipiul Chișinău. În dezvoltarea proiectului au fost implicați și experți internaționali. Așa renumita fabrică franceză Christian Dior a servit drept exemplu de design și structură pentru noua fabrică moldovenească. Moldova a câștigat experiență și o bază tehnică considerabilă direct de la unul din indiscutabilii lideri ai industriei.
1989

Producția

Compania Viorica și-a început activitatea în ziua de 12 mai 1989. Echipamentele moderne importate din Germania garantau produse de înaltă calitate și o mare capacitate de producție. În mai puțin de un an, Viorica a devenit unul dintre principalii furnizori de cosmetice, parfumuri, produse pentru uz casnic și de igienă din întreaga URSS.

VIŌRICA

Un nume popular feminin moldovenesc, precum și numele florii de primăvară lat Viola Odorata.
2012

Noua eră

2012 a fost un punct semnificativ de cotitură în parcursul istoric al companiei. Viorica a fost privatizată de holdingul Daac Hermes Group. Investiția de peste 8 milioane de euro a făcut posibil accesul la noi oportunități de dezvoltare: să fie modernizată și extinsă linia de produse, să fie achiziționate noi echipamente fabricate în Germania și Spania. Și cel mai important – s-a extins departamentul Research & Development (cercetare și dezvoltare), precum și retehnologizate două laboratoare ale fabricii.
2016

VioPark

Un pas semnificativ în dezvoltarea companiei a fost lansarea propriei eco-plantații Viopark în anul 2016. Aici, conform principiilor agriculturii ecologice, se cultivă zeci de specii de plante, care sunt apoi utilizate ca materie primă pentru producția de produse cosmetice marca Viorica. Proiectul a fost dezvoltat cu sprijinul expertului internațional în domeniul permaculturii, savantul austriac Sepp Holzer.
Azi

Știința în cosmetică

Astăzi, Viorica este o companie modernă care produce cosmetice curate și inofensive bazate pe materii prime de origine vegetală, renunțând complet la utilizarea componentelor potential dăunătoare. Datorită echipei noastre științifice de biologi, fitochimiști și dermatologi, Viorica își dezvoltă în mod continuu propriile produse, dar și prin cooperarea activă cu laboratoarele de cercetare germane, elvețiene și spaniole.
Primește noutăți despre oferte și promoții